Konnect ouderapp

In het Konnect ouderportaal worden alle ontwikkelingen van uw kind bijgehouden. U logt in op het ouderportaal via uw computer of telefoon. Er is ook een handige ouderapp die toegang geeft tot het ouderportaal. 

Alles bij de hand met de Ouderapp

 

contract, mutatieformulieren en algemene voorwaarden

facturen en jaaropgaaf

overzicht sluitingsdag

kind afwezig melden

ruiluren

fototoestemming en foto’s

 

Info in Konnect ouderportaal en ouderapp

De maandelijkse facturen worden gepubliceerd in het ouderportaal / de Konnect ouderapp, evenals de jaaropgaaf die u nodig heeft voor de belastingdienst (indien van toepassing).

In het ouderportaal worden ook de volledig ondertekende plaatsings- en/of mutatieformulieren geplaatst. Ook worden er diverse documenten gepubliceerd die u het hele jaar kunt raadplegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het overzicht van de sluitingsdag en de Algemene Voorwaarden.

De locatie plaatst regelmatig foto’s van uw kind(eren), mits u hiervoor toestemming heeft gegeven.

Het ouderportaal

Zes weken voordat de opvang van uw kind(eren) start ontvangt u automatisch uw accountgegevens via e-mail. Via de activatielink in die e-mail kunt u uw wachtwoord instellen. Daarna kunt u inloggen op het Konnect ouderportaal via https://skdh.ouderportaal.nl

Lukt dit niet, neem dan contact op met de receptie van het bureau bestuur en ondersteuning (BBO) op telefoonnummer (0223) 614 202. Wij kunnen u dan verder helpen.

Bekijk het filmpje om een idee te krijgen hoe het ouderportaal eruit ziet en wat u waar kunt vindt.

De ouderapp

Het ouderportaal is ook toegankelijk via een handige App. De App vindt u in de Appstore of Playstore door te zoeken op Ouderapp Konnect.

Nadat u de app geïnstalleerd heeft moet u drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het ouderportaal:

  • Het webadres van het ouderportaal (de url): skdh.ouderportaal.nl
  • De loginnaam: dit is uw e-mailadres
  • Wachtwoord: vul hier het wachtwoord in dat u bij de activatie heeft ingesteld.

>> Kunt u niet inloggen in de app? Check hier de meest voorkomende oorzaken.

Toestemming geven voor foto’s

Alleen als u via het ouderportaal toestemming heeft gegeven voor het maken van foto’s, kunnen er foto’s worden geplaatst. Er zijn twee opties:

• Uw kind mag op de foto: afbeeldingen worden gedeeld met de ouders van de groep.
• Uw kind mag niet op de foto: geen enkele afbeelding zal gedeeld worden via Konnect.

Wat voor foto’s plaatst de locatie?

Vanzelfsprekend plaatsen wij alleen foto’s van kinderen die op de foto mogen, volgens de regels van ons foto-videoprotocol. Wij plaatsen spontane foto’s van een eetmoment, een feestje of een activiteit. Op de meeste foto’s die u in uw ouderportaal ziet, staat uw kind. Het kan gebeuren dat wij een foto maken van een activiteit waar uw kind niet opstaat. Wij plaatsen deze foto dan om u een beeld te geven van de activiteit waar u kind aan mee heeft gedaan.

Beveiliging en privacy

Als u toestemming geeft voor het maken van foto’s, dan komt uw kind op groepsfoto’s te staan die ook naar andere ouders van de groep of vestiging worden gestuurd. U wordt verzocht groepsfoto’s niet te verspreiden of anderszins openbaar te maken. Als u het onwenselijk vindt dat foto’s van uw kind worden gemaakt en/of gedeeld, kunt u uw toestemming te allen tijde intrekken.

Alle foto’s die worden gemaakt en geplaatst in het ouderportaal worden in een beveiligde omgeving opgeslagen. Wij raden u aan bij het gebruik van het ouderportaal voorzorgsmaatregelen te nemen ter bescherming van de privacy uw kind, zoals het regelmatig wijzigen van het wachtwoord en het gebruik van een beveiligde browser.

Hulp bij inloggen in de ouderapp

Heeft u problemen met inloggen in de ouderapp? Hieronder vindt u de meest voorkomende oorzaken en de oplossing.

Ik heb geen inloggegevens ontvangen

Let op: u ontvangt uw inloggegevens uiterlijk 6 weken voor de start van de opvang van uw kind.

  • De activatiemail met de inloggegevens kan in uw spambox terecht zijn gekomen. Zoek in uw spambox naar no-reply@ouderportaal.nl, dit is de afzender van de activatiemail.
  • Heeft u de activatiemail wel ontvangen maar lukt het inloggen alsnog niet? Klik dan in de app op ‘wachtwoord vergeten’ en voer uw (bij SKDH bekende) e-mailadres in. U krijgt dan een wachtwoord-resetmail toegestuurd. Ook deze mail kan in uw spambox terecht komen. Krijgt u ook geen wachtwoord-resetmail, stuur dan een mail naar info@skdh.nl
Ik heb de app gedownload maar kan niet inloggen

Het kan zijn dat u in plaats van de ouderapp, de groepsapp heeft gedownload. De groepsapp wordt gebruikt op de groepen/locaties. Het klopt dat u daar niet op kunt inloggen. Voor ouders/verzorgers is er de Konnect OuderApp. U herkent deze in de Appstore en Playstore aan de oranje tekening van een ouder en kind in een tekstballon met een witte achtergrond.

De app vraagt om een URL

De URL van SKDH is SKDH.ouderportaal.nl